Ekonomi

Yeni Nesil Medya Raporu

Yeni nesil medya, dijitalleşme ve bilgisayar teknolojisindeki yeniliklerin yanı sıra akla gelebilecek çeşitli elektronik iletişim türleri için kapsayıcı bir terim. Gazete, dergi, kitap, televizyon ve diğer etkileşimli olmayan medyayı içeren klasik medyanın aksine, yeni medya; “web siteleri, çevrimiçi video/ses akışları, e-postalar, çevrimiçi sosyal medya platformları, video paylaşım platformları, çevrimiçi gazeteler, çevrimiçi topluluklar, çevrimiçi forumlar, bloglar, wiki’ler (wikipedia, wikihow, wikiart vb.), podcast’ler gibi dijital bağlantı kanallarından oluşur. “vlog’lar, web seminerleri ve web reklamları” olarak.

GOOINN, girişimcilik ekosistemine katkı sağlamak amacıyla her ay hazırladığı segment raporlarında bu ay Yeni Nesil Medyayı derinlemesine inceledi.

Sosyal medya aracılığıyla haberlere daha yüksek erişim

GOOINN raporuna göre; başta sosyal medya olmak üzere haberlere erişim yüksektir. Facebook bir haber kaynağı olarak değerini kaybetmeye devam ederken Instagram, TikTok ve Telegram büyüyor. Bugün 18-24 yaş grubunun yüzde 40’ı tarafından kullanılan TikTok, özellikle orta genç kuşak arasında popülerliğini koruyor.

Haber, görüntüden çok metin biçiminde tüketilir

Raporda dikkat çekilen önemli bir nokta da tüm yaş gruplarının haberleri görseller yerine metin olarak almayı tercih ettikleridir. Bu tercihin sebepleri arasında daha hızlı okuma ve daha kontrollü olması gösterilmektedir.

Küresel pazarlama planları için dünyadan veriler

Insider Intelligence’ın araştırma verilerini içeren GOOINN raporuna göre Latin Amerika’da bilgisayar, tablet, taşınabilir cihaz, sosyal/mesajlaşma uygulamaları, müzik akışı ve çevrimiçi medya kullanımı diğer bölgelere göre daha yüksek.

Öte yandan Batı Avrupa; Dijital medya kullanımının öncüsü olarak görülmektedir. Kıtanın kültürel açıdan çeşitlilik gösteren kullanıcıları, taşınabilir ve sosyal/mesajlaşma uygulamalarında harcanan zaman açısından diğer tüm bölgelerin gerisinde kalıyor. Orta Doğu ve Afrika bölgesi, sosyal medya ve iletişimde geçirilen süre açısından ikinci sırada yer alıyor. Buradaki internet kullanıcıları, 2022’nin ilk yarısında belirtilen hizmetleri kullanarak günde ortalama 3 saat 5 dakika geçirdiler.

Türkiye’de sosyal medyadan haber tüketimi artıyor

Sosyal medyanın en çok kullanılan haber kaynağı olarak televizyonun yerini alması, klasik medyanın gerilemeye başladığını gösteriyor.

Ülkede haber ve bilgi paylaşımı, çeşitli sosyal medya kanalları ve çevrimiçi iletişim yoluyla sıklıkla yapılmaktadır. Youtube, bunları paylaşırken en çok kullanılan sosyal medya platformudur. Bunu Instagram ve Twitter takip ediyor. Facebook dördüncü sırada yer alırken, Whatsapp beşinci sırada yer alıyor. Altıncı sırada Telegram var.

Podcast’lere ilgi hızla artıyor

Dünya çapında podcast’lere olan ilgi de artıyor gibi görünüyor. 2021’de 15,62 milyar dolar olan küresel podcast pazarının, 2022’de yüzde 30,10 bileşik yıllık büyüme oranıyla 20,32 milyar dolara, 2026’da yüzde 30,15 bileşik yıllık büyüme oranıyla 58,31 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Türkiye’de podcast’lere olan ilgi diğer dijital mecralara göre daha düşük olsa da bu alana olan ilgi giderek artıyor. Podcast pazarında yatırımlar yavaş yavaş başladı. Ipsos’un 2021 yılında yaptığı araştırmaya göre ülkede 650 bin podcast dinleyicisi bulunuyor. Orta sıradaki dinleyici sayısı ise 2 milyona yakın. Statista’nın sağladığı 2022 bilgisine göre en çok podcast dinleyicisi 18-34 yaş arası bireylerden oluşuyor.

Yeni Nesil Medya ile pazarlama planlarını şekillendirecek 12 trend

Trend 1:Hikayeler gibi “geçici içerikler” etkileşimi daha da artırır,

Trend 2:Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, marka içeriğinin değerli bir modülü olmaya başlıyor,

Trend 3:Markalar daha çok resim içeriğine yöneliyor ve insanları daha fazla meşgul etmek için birinci sınıf resim tabanlı içerik sunmaya hazırlanıyor.

Trend 4:Özgün içerikler daha fazla ön plana çıkmaya başlıyor,

Trend 5:İnternet memleri önümüzdeki dönemlerde daha da artacak,

Trend 6:Oluşturması kolay ve oldukça ucuz olan kısa görüntüler, özellikle genç izleyiciler arasında iyi bilinen bir fenomen haline geliyor.

Trend 7: İş dünyası yeni satış noktaları sunmanın yollarını denedikçe sosyal ticaret arttı. Bu alandaki artan trend ile markalar, sosyal medya kanalları aracılığıyla yeni müşteriler kazanmaya ve hedef kitlelerinin beklentilerini karşılamaya çalışıyor,

Trend 8:İnsanların başkalarıyla etkileşime girme eğilimleri ve sosyal yönelimleri nedeniyle yeni nesil dijital medya kanallarında birbiriyle etkileşim halinde olan kümelenmelerin ve topluluk oluşumlarının sayısında artış olması,

Trend 9:Yeni nesil medyayı kullanan genç izleyiciler, iş aktivizmi trendini destekliyor ve markaların zorlu bahislere aktif olarak katıldığını görmek istiyor.

Trend 10: Yeni nesil medya alanında sosyal medya reklam dünyasının hakimi haline gelmiştir. 2021 yılında dijital reklamlara 521 milyar dolardan fazla para harcandı. 2026 yılında bu rakamın 876 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor,

Trend 11:Sosyal medya arama motorlarının yerini almaya başladı,

Trend 12: Yeni nesil dijital dinleme araçlarının piyasaya sürülmesiyle, insanlar birçok içgörüye daha kolay erişiyor. Özellikle markalar bu araçlar sayesinde marka bilinirliklerini artırabilmekte ve yarattıkları kampanya etkilerini anlamaktan insanların bir markayı nasıl algıladıklarını anlamaya kadar pek çok bilgiyi elde edebilmektedir.

Nasıl farklılık gösterir?

GOOINN’in haberine göre Yeni Nesil Medya; Dijital olması, iki yönlü bağlantı sağlayarak etkileşimli olması, hiper metinlere/bağlantılara sahip olması, kullanıcılara kendilerine sunulan farklı bilgi kaynaklarında nasıl gezinecekleri konusunda daha fazla seçim özgürlüğü vermesi, kolaylaştıran küresel bir ağa bağlı olmasıyla klasik medyadan farklıdır. kültürel küreselleşme, sanal ve simülasyona dayalı. . Yeni Nesil Medya, bitmemiş, etkileşimli, daha uygun maliyetli, kolay erişilebilir ve kişisel markalaşma farklılıklarıyla şirketlerin rekabet gücünü artırıyor. Yeni nesil medya, yanlış ve hatalı bilgileri anında düzeltme imkanı sunarken, sonuçların gerçek zamanlı olması, küresel erişim sağlaması, her an bağlantıya olanak sağlaması ve iletişimin tüm özelliklerini ölçmesi ile şirketlere pazarlama süreçlerinde büyük avantajlar sağlıyor. ulaştığı kişilerdir.

Hayatımıza giren yeni kavramlar

Yeni Nesil Medya Raporu, İnternet Gazeteciliği, Yurttaş Gazeteciliği, Robot Gazeteciliği, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği ifade eden UGC (User Generated Content) ve içerik üreticilerinin yarattığı ekonomiyi ifade eden Yaratıcı Ekonomi gibi pek çok yeni kavramı içeriyor. Hayatımıza girdiğinizi gösterir. Bugün Creator Economy’de en çok kullanılan kanallar şu şekilde sıralanıyor;

● Canlı akış için Twitch

● İsteğe bağlı video içeriği için YouTube

● Fotoğraflar ve kısa resimler için Instagram

● Kısa resimler için TikTok

● Multimedya içeriği için Facebook

● Birden çok kaynaktan podcast’ler

● Bağımsız bloglar ve web siteleri

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort